„Držím v rukách výherné čísla z lotérie. Do dvoch rokov sa staneš euro milionárom.“ – A podobné vtipy.
Stalo sa už aj vám, že vám zavolal niekto alebo vás navštívil osobne a hovoril vám podobné megalomanské frázy? Ak ste na to naskočili, prajem vám všetko dobré a veľa úspechov!
Ak patríte do druhej skupiny ako aj ja, asi ste v duchu riešili nasledovné otázky: „Môj zlatý, čo si Ty v živote dokázal a chcem sa ja tam dostať kde si teraz Ty?“ – myslím tu na jeho životnú a finančnú situáciu, vzťahy v rodine, aké má auto alebo používa auto rodičov? Má dom alebo žije v podnájme, či „mama hotel“? Pozerám sa na jeho topánky, či ich vôbec má čisté, lebo hovoria, že prvý dojem vieš spraviť len raz! Veď preto sa to volá „prvý dojem“.
Počúvate aj vy podobné nezmysly? „Teraz to dám! Áno, minule mi to nevyšlo, je pravda, že v minulosti už mi to štyrikrát nevyšlo, ale teraz to je iné! Tu sú sympatickí majitelia a sľúbili mi, že ma neoklamú. Oni už sú za vodou a robia to pre dobro ľudí.“ – a podobné rozprávky pre dospelých tu na Slovensku.
Potom však položíte „zákernú“ otázku: „Ako môžem byť súčasťou tohto ultra-super „charitatívneho“ projektu, kde majitelia nerobia pre peniaze a chcú, aby my, jednoduché „včeličky“ sa stali milionármi?“ A príííííde! A reakcia je vždy rovnaká a obsahuje slovíčka ako „balíček“ a bude Ťa to „bolieť len“ niekoľko stoviek eur. Máš to brať ako investíciu do svojho podnikania.
A tu to máme!
Kúp si niečo za 700€ čo má hodnotu 70€.
A tu to máme! Kúp si niečo za 700€ čo má hodnotu 70€. Pozeraj sa na to cez dobrú stránku obchodnej politiky firmy, že 80% z ceny sa vyplatí do siete spolupracovníkom a Ty keď prinesieš ďalších klientov, budeš z ich nákupov zarábať. Jupíííí! Predaj svojim známym tovar za zvýšenú cenu a teš sa z toho, že na nich zarábaš. Problémom nie je, že zarábaš na svojich známych, ak tovar alebo služba spĺňa hodnotu za koľko to predávaš. Neetické správanie je vtedy, ak niečo nemá tú hodnotu!
Moja otázka: Prečo mám niečo kúpiť za 100€, ak z toho 80€ ide na provízie obchodníkom, firma taktiež musí zarábať a potom to čo ja kúpim má akú hodnotu? 20€ ? A kde sú skladové náklady, balenie, atď.? Aká je výrobná cena? = Aká je hodnota produktu? Prečo ja ako spotrebiteľ mám zaplatiť sieť obchodníkov? Prečo mám niečo kúpiť za vysokú cenu ak ich hodnota je niekde oveľa nižšie?
Samozrejme chápem obchodnú politiku a fungovanie multi level marketingových spoločností so spotrebným tovarom a presne tak ako výrobca, veľkosklad aj obchod dáva svoju maržu na produkt a zarábajú, tak isto zarábajú aj podobné MLM siete. LEN všetko má svoje hranice! Aj pridaná marža (zisk) a aj „marketing“ okolo toho. Načo klamať ľudí, že sa jedná o charitu, dobrosrdečnosť, keď každý dospelo a zdravo rozmýšľajúci človek vidí, že je to len a len čistý biznis. Biznis nie je nadávka, je to forma prežitia! A stačí ak to budeme robiť čestne a profesionálne.