Aké parametre má spĺňať firma, aby ste mali najväčšiu šancu na úspech?

„Tí najbohatší ľudia na svete hľadajú a budujú obchodné siete, všetci ostatní hľadajú prácu. Môžete mať tie najlepšie nápady a tie najlepšie výrobky, ale úspešnými sa stanete iba vtedy, keď si vybudujete distribučnú sieť, ktorá vám umožní vaše produkty predávať.“ Robert. T. Kiyosaki

 

Prečo som neuspel v priamom predaji alebo v sieťovom marketingu? – Dobrá rada má hodnotu zlata.

Distribučná spotrebiteľská sieť = sieťový marketing = Multi Level Marketing.

Sieťový marketing rozdeľuje ľudí do troch skupín:
– tí, ktorí ho milujú,
– tí, ktorí ho nenávidia,
tichí pozorovatelia. Oni sa ešte nerozhodli do ktorej skupiny majú patriť, zbierajú informácie a sú otvorení aj „pre“ aj „proti“.

 

Aké parametre má spĺňať firma, aby ste mali najväčšiu šancu na úspech? – z pohľadu vzdelávacieho systému

 

Má mať vynikajúci vzdelávací systém!

Každá firma tvrdí, že má „dobrý“ vzdelávací systém, to však nemusí byť pravdou. Nehovoriac o tom, že dnes už nestačí mať „dobrý“ vzdelávací systém, musíte ho mať vynikajúci!

Dobrý aj vo vysvedčení znamená trojku (3). Ako sme však so „vzdelávaním“ a „systémom“?

1./ Za vzdelávanie sa neráta keď dostanete zoznam odporúčanej literatúry, často je to zoznam motivačných kníh. A koniec pesničky…
Pod systémom niektoré firmy myslia víkendové dvojdňovky, kde vystupujú profesionálne starší kolegovia a rozprávajú o svojom živote. Hovoria o tom ako sa stali úspešnými, na akých autách chodia, kde všade boli na dovolenkách a ukazujú novým kolegom víziu, že aj oni to dokážu. Motivujú ich (často motivácia hraničí s manipuláciou), aby nechali svoje zamestnanie a stali sa slobodnými, aby pracovali na svojich snoch a nie na snoch ich šéfov v terajšom zamestnaní. Atď., atď… Následne v tej eufórii majú napísať zoznam svojich priateľov, známych, členov rodiny, každého koho v živote stretli. Po školení ich majú ihneď navštíviť a predávať im produkty danej firmy. Motivujú, motivujú a motivujú.
Motivácia sama o sebe nie je zlá, len nespĺňa parametre „vzdelávacieho systému“! Práve preto, taká firma by nemala prezentovať, že má „dobrý vzdelávací systém“, ba, ani to, že ho má.

 

2./ O stupeň je lepšie na tom spoločnosť, ktorá učí svojich nových spolupracovníkov predávať.

Majú večerné prezentácie, mítingy alebo iné stretnutia pod rôznym označením a školia ľudí o produktoch. Celý školiaci proces je sústredený na predaj produktov.
Ak chcete byť dobrým predajcom, vaše miesto je v tejto firme! Ale, ak vašim cieľom bolo vybudovanie distribučnej siete alebo podnikania, bežte odtiaľ preč!

 

3./ Vynikajúci vzdelávací systém vám ponúka školiaci program, ktorý podporí váš osobnostný aj podnikateľský rast.
Pozorujte, či vaša budúca firma školí koncepčne a orientuje sa len na PRODUKTY alebo len na MOTIVÁCIU. (Skúsenosti ukazujú, že firmy sa rozdeľujú na dve hlavné skupiny. Na firmy, ktoré školia hlavne produkty a na firmy, ktoré motivujú. Je to typické pre spoločnosti s finančnými službami.)

Sú dôležité obidva smery vzdelávania, ideálne je ich kombinácia.

Firma s vynikajúcim školiacim systémom by mala zvyšovať schopnosti svojich kolegov v nasledovných oblastiach:
– komunikačné schopnosti,
– vodcovské schopnosti,
– ako si správne stanoviť a dosahovať ciele,
– time management,
– schopnosť pozitívne myslieť,
– ako mať správny postoj,
– ako si budovať nové kontakty,
– ako osloviť a zaujať klientov bez nátlaku,
– ako správne viesť obchodné stretnutie,
– ako predávať,
– ako predávať tak, aby od vás opakovane kupovali,
– ako osloviť a zaujať nových ľudí do tímu (nábor),
– ako zapracovať nových kolegov,
– ako správne viesť svoj tím,
– ako získať odporúčania,
– ako sa správať, aby vás chceli odporúčať,
– vedomosti o konkurencii (Nevymývať ľuďom mozgy s klamstvami, že sú jediní na trhu alebo jediní v niečom, atď. Môže byť, že presne tie parametre má „len“ ich produkt a podľa nich presne to je to najlepšie, najkvalitnejšie, ale konkurencia má s inými parametrami ten produkt a podľa ich vývojárov, to je tá najvyššia kvalita. Pojem „kvality“ môže byť rozdielna podľa potreby spotrebiteľa.)
– ako prekonať odmietnutie,
– ako prekonať reči neprajníkov,
– ako prekonať to, že vás nepodporí v novom podnikaní rodina, priatelia, známi,
– ako pracovať so svojim okolím, aby prijali vaše rozhodnutie o podnikaní,
– ako zvládať zmeny bez stresu,
– ako zvládať stres,
– ako byť lepším v osobnom živote, (Dobre vidíte! Je to potrebné.)
– ako spracovať finančný úspech a správne zaobchádzať s vyšším príjmom,
– atď., atď…

 

4./ Často „lídri“ svojich podriadených nútia do neprimeraných výdavkov.  (Nepomer medzi príjmami a výdavkami.) Tlačia ich do úverov, leasingov, drahého oblečenia za požičané peniaze. Manipulujú ich do stavu „míňať budúce tušené“. Je to rozšírený problém, dajte na to veľký pozor!

Rady na záver:

  • Sledujte, aby spoločnosť pre ktorú sa chcete rozhodnúť, mala rozsiahly školiaci systém. Aby vás školili v rôznych oblastiach a nie len často, ale v tej istej.
  • Učte sa od profesionálov a nie od teoretikov! „Koho rady počúvaš, toho život žiješ!“ Na to nikdy nezabúdajte!

 

Dovoľte mi, aby som vám doporučila jednu knihu od Robert T. Kiyosaki, ŠKOLA BIZNISU.

 Zdroj: martinus.sk